tisdag 9 september 2008

19:43

is this really it?

jag kommer ihåg åttan så otroligt väl. speciellt vårterminen, jag var någon annan då. eller jag blev någon annan då, blev väl josefina som jag är idag. med alla dess fel och brister. hade min första vidriga fylla. började röka. fjorton år som jag var ville jag fylla upp till 14-års idealet. supa, röka och vara allmänt deppig. eller ville och ville, det blev bara så. kul var det. kul när jag tänker på det idag, hemskt när jag tänker på hur det var att vara fjorton år och gå i åttan. inte veta vem jag var, allt sög. jag var ledsen hela tiden. inte direkt för att jag vet vem jag är idag, men jag vet att det är jävligt skönt att inte vara fjorton och må skit. hurra för det liksom!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. jag var superlycklig en stor del av åttan. SPAIN!
fjorton suger. har man ju hört. jag upplevde mitt fjortonfemton-år som surrealistiskt och dimmigt. var i en ny kultur och slapp tristessen. FUCK vad jag saknar det nu. blääää. allt bra annars? pk.